Na
terenie Szkoły Podstawowej nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wlkp.
realizowany jest przez Alicję Gawrońską międzynarodowy projekt: ARTIK
KAÇMIYORUM SAYILARDAN / I AM NO LONGER FROM THE NUMBERS. Jego uczestnikami
są uczniowie z klasy VIIc: Monika Brdys, Gabriela Golińska, Monika Wieczna,
Hanna Trawińska oraz uczeń z klasy VIIIb Robert Wojtkowiak. Uczniowie tworzyli
swoje awatary, przedstawiali się w języku angielskim. Tworzyli logo projektu.
Przygotowali prezentację o naszej szkole wraz z opisem zdjęć w języku
angielskim. Odbyły się spotkania w grupach mieszanych na platformie Zoom.
Uczniowie zostali podzieleni na grupy. Każdy z nauczycieli ma teraz w swojej
grupie po jednym dziecku z każdej szkoły. Ponieważ w projekcie biorą udział
uczniowie z Turcji i tylko z jednej szkoły z Polski, to w każdej grupie jest
tylko jedna osoba z Polski i cztery osoby z Turcji. Uczniowie aktywnie
uczestniczą w zajęciach, grają w gry matematyczne, doskonalą umiejętność
komunikacji w języku angielskim i tureckim. Większość grup, w tym grupa, której
opiekunem jest Alicja Gawrońska rozwiązywała zadania dotyczące podzielności
liczb. W celu przybliżenia uczestnikom z Turcji naszego kraju zostały dodane
zdjęcia z Koźmina Wlkp. oraz z Warszawy. Niektóre grupy została zapoznana z układem słonecznym.
W kwietniu uczniowie w grupach mieszanych czyli po jednym z uczniów każdej szkoły biorącej udział w projekcie układali puzzle z logo projektu. Wykonywali zadania związane z kodowaniem. Uczestniczyli w spotkaniu na temat bezpieczeństwa w internecie. Odbyło się webinarium nauczycieli, aby podsumować nasze działania w kwietniu i przygotować się do obchodów Dnia eTwinningu. Ciekawa propozycję przygotowała nauczycielka z Turcji Esma. Do każdej litery eTwinnig zostało dopisana jedna znana osoba matematyk czy fizyk. Uczniowie przedstawią w kilku zdaniach ciekawostki o danej osobie poprzez awatary – literki. Wraz z mijającym czasem trwania projektu wszyscy jego uczestnicy zdobywają umiejętności posługiwania się językiem obcym, poznają nowe technologie informacyjno-komunikacyjne. Nabywają pewności siebie, że dadzą radę nawet wtedy, gdy pojawiają się informacje o kolejnych spotkaniach online. Spotkania dostarczają uczestnikom dużo emocji i zadowolenia, że swoją wiedzą i umiejętnościami można dzielić się z innymi i dużo uczyć się od siebie wzajemnie. Wszyscy uczestnicy projektu mają nadzieję, że gry utworzone podczas wspólnych spotkań on-line z uczniami i nauczycielami z Turcji i Polski przyczynią się do nauki matematyki poprzez zabawę.
Link do gry o podzielności liczb: Quiz podzielność liczb
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz