środa, 28 lutego 2024

XXXII Krajowa Konferencja SNM w Opolu - warsztaty Alicji Gawrońskiej




Krajowa Konferencja Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki "Matematyczne (O)pole" odbyła się w dniach 23 - 26 lutego w Opolu.

W poniedziałek podczas uroczystego zakończenia konferencji nasza członkini Alicja Gawrońska otrzymała z rąk prezesa SNM podziękowanie za pracę w Komitecie Organizacyjnym XXXII KK SNM.






W tym roku liczna grupa członków Koła Wielkopolskiego SNM wzięła udział w konferencji w Opolu. Udział w warsztatach prowadzonych przez innych uczestników konferencji to moc inspiracji do dalszej pracy.




Cieszymy się, że podczas rozmów kolejne osoby postanowiły wstąpić w szeregi naszego Koła. Zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy (kolosnmwielkopolskie@gmail.com).

Nasza koleżanka Alicja Gawrońska prowadziła warsztaty - "Alicja w Krainie Matematyki", które spotkały się z miłym odbiorem.




Link do prezentacji: TUTAJ
Myśląca klasa na matematyce to jedna z kilku ciekawostek poruszanych podczas prezentacji.




Zadanie z kopertami 

Mając do dyspozycji koperty oznaczone liczbami 1 do 12 (w każdej znajduje się ilość pieniędzy odpowiadająca licznie zapisanej na kopercie) znajdź sposób, aby zebrać jak najwięcej  pieniędzy. Pamiętaj jednak, Urząd Skarbowy zabiera nam koperty  z liczbami będącymi dzielnikami liczby widocznej na kopercie. Np. gdy wybierzemy kopertę nr 12, to  Urząd Skarbowy przejmie 1, 2, 3, 4 i 6 (bo są to dzielniki liczby 12) i pozostaną nam koperty oznaczone liczbą 5, 7, 8, 9, 10, oraz 11. Jeśli kolejną zabraną kopertą będzie nr 10, to Urząd Skarbowy zabiera nam kopertę nr 5 (koperta 1 już jest zabrana wcześniej). Ostatecznie wg takiego postępowania udało się zebrać 12 + 10, czyli 22 zł. Niestety nie możemy już zabrać koperty nr 11, bo jedyny dzielnik liczby 11, czyli 1 już jest zabrany, a Urząd Skarbowy musi coś zabrać. Podobnie z pozostałymi kopertami - nie możemy już nic zabrać. Okazuje się, że można poszukać bardziej opłacanej drogi zbierania kopert z pieniędzmi. Moim uczniom udało się zebrać 50 zł, z czego jestem bardzo dumna.

Uczniom podoba się innowacyjny sposób nauczania. Pracują na stojąco. Wymyślają m. in. strategie otrzymania jak największej liczby pieniędzy. Rozwiązują zadania, gdzie sami decydują i wybierają stopień trudności. Dzięki takiej pracy zwiększa się ich zaangażowanie. 

Chcesz być na bieżąco z ciekawymi innowacjami matematycznymi - odwiedź grupy na Facebooku:

„Myśląca Klasa w Polsce” TUTAJ

„Budowanie Myślących Klas na lekcjach matematyki” - grupa dla nauczycieli TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz