niedziela, 8 czerwca 2025

„I Ty możesz zostać Pitagorasem” – młodzież gminy Koźmin Wlkp. z pasją do matematyki

 


Z inicjatywy nauczycieli matematyki, będących członkami naszego Koła, uczących w Szkole Podstawowej nr 1 w Koźminie Wielkopolskim 28 maja 2025 r. odbyła się II edycja Gminnego Konkursu Matematycznego „I Ty możesz zostać Pitagorasem”, adresowanego do uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych. Konkurs został zorganizowany w Szkole Podstawowej nr 1 w Koźminie Wlkp. i miał na celu nie tylko wyłonienie młodych talentów matematycznych, ale przede wszystkim popularyzację królowej nauk oraz rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.

Uczniowie reprezentujący sześć szkół podstawowych gminy zmagali się z testem wielokrotnego wyboru, którego pytania nie wykraczały poza standardowy zakres materiału, ale wymagały kreatywności, sprytu i spostrzegawczości. Taka formuła, jak zgodnie podkreślali opiekunowie, pozwoliła dostrzec matematyczne myślenie w działaniu, a nie tylko opanowanie procedur.

Zmagania konkursowe przeprowadzono w dwóch kategoriach wiekowych – dla uczniów klas siódmych i ósmych. Jury przyznało nagrody za trzy najlepsze wyniki w każdej grupie. Poziom uczestników był imponujący, co świadczy o zaangażowaniu nauczycieli i chęci uczniów do rozwijania pasji matematycznych.

Wyniki konkursu:

Kategoria klas 7:
🥇 Adam Staniek (uczeń SP nr 1 Koźmin Wlkp.)
🥈 Iga Jarus (uczennica SP nr 1 Koźmin Wlkp.)
🥉 Klaudia Gruszka (uczennica SP Stara Obra)

Kategoria klas 8:
🥇 Grzegorz Ulka (uczeń SP nr 3 Koźmin Wlkp.)
🥈 Franciszek Waściński (uczeń SP Borzęciczki)
🥉 Klaudia Talaga (uczennica SP Borzęcice)

Nagrody dla laureatów zostały ufundowane przez Burmistrza Miasta i Gminy Koźmin Wlkp., za co organizatorzy składają serdeczne podziękowania.

Wydarzenie stanowi przykład dobrej praktyki dydaktycznej, którą warto wdrażać lokalnie i regionalnie. Konkurs pozwolił uczniom nie tylko sprawdzić swoje umiejętności, ale też doświadczyć radości z rozwiązywania nieszablonowych zadań. Dla nauczycieli była to okazja do wymiany doświadczeń i wspólnego budowania środowiska sprzyjającego matematycznemu rozwojowi uczniów.

B. Patoka, E. Wojtkowiak, A. Wybierała









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz